Sashay Mini Ruffle Scarf   変わり毛糸でフリフリマフラー

 
 
 
Inspired by the pretty ruffle scarves handmade by the talented crafter and my sweet blogger friend, Ryoko of cocostitch, I knitted this ruffle scarf this week. It was a super easy project, but the results doesn't show that (or does it? lol).
 
 
いつも素敵な作品を作っているブログ友達の cocostitch りょうこさんがおしゃれなフリフリマフラーを作っているのを見て、私も早速挑戦してみました。りょうこさんが作られた作品はこちらです。→
 

 
Yarn (使用毛糸): Sashay from Red Heart (color: Rumba)
Needle size (棒針): US 10 (6 mm)
 
Note: The pattern asks for size 9 (5.5 mm) needles but I think it makes no big difference
 
 
家にはこれしかなかったので指定の棒針サイズ(5.5mm)よりも少し大きめのものを使いました(6mm=日本サイズ13号)。でも問題なし。
 
 
 
 
Sashay yarn has a touch of metallic. It looks like a ribbon yarn at first, but when it's spread out, it looks like a fish net!
 
今回使用したのはこちらの変わり毛糸です。 一見、糸はリボン状に見えますが、広げてみるとネット状に!
 
 

 
 
I followed this pattern and tutorial to make this scarf. I cast on 6 stitches and continued knitting. 
Pattern (英文編み方): Red Heart Frilly Knit Scarf
YouTube tutorial(編み方動画):Learn How to Knit with Sashay from Red Heart

上記の編み図(英文編み方)と動画を参考にしました。 編み始めは6目でスタート。



 
Instead of creating a long scarf as described in the pattern (the pattern calls for 62" scarf), I made a shorter scarf with approximately 31" length.  I find mini scarves more easy to wear than longer ones, especially when I'm doing household chores at home...
 
編み図ではマフラー長さは155センチとなっていましたが、今回は少しアレンジして約半分の長さの78センチのミニマフラーに仕上げました。 家で家事などをするときには短めマフラーのほうが使いやすいかな?と思ったので。
 
 
The (metallic blue) mini ruffle scarf turned out so pretty tha I made another one in a darker tone (yarn color: Waltz).
 
 青系のフリフリマフラーが気に入ったので、茶&銀色コンビの糸でも作ってみましたよ。
 


 
 
For these mini ruffle scarves, I used only a half ball of yarns for each color. Which means that I can make two more scarves with these leftover yarns (one from each color). 

 
ミニマフラーひとつにつき、毛糸玉を約半玉使用。 残った毛糸でもう2本マフラーが編めそうです^^
 

 
 
 Mini ruffle scarves in metallic blue and metallic brown/silver. Which color do you prefer?
 
どちらの毛糸もラメが入っていてきらきらしています。青系、または茶色&銀色コンビ、どちらがお好みですか?
 
 
 

 

 
 
 
I love these ruffle scarves! I highly recommend making these for yourself or for your girlfriends and family members on your holiday gift list.
 
とっても簡単な割には簡単に見えない(笑)?素敵な仕上がりに大満足です。 クリスマスギフト用に是非皆さんも編み編みしてみてはどうでしょう。
 
Happy knitting! Hope you have a crafty weekend :) 
 
 
良い週末をお過ごしくださいね。
 
***Love, Amy***
 
 



4 comments:

cocostitch said...

出来上がりましたね~。ゴージャスな仕上がりの割りに簡単に編めますよね♪私も残すところ1玉となりました。もうすぐジョアンでクーポンウィークがありますからね、Amyさんも買い足すならチャンスですよ!
我が家は今息子が風邪を引いてダウンです。熱さましを飲まないと熱が上がるので多分インフルエンザだと思います。予防接種を済ませているので、40℃とかまではいきませんけどね。学校もお休みさせています。これからクリスマスプロジェクトで発表会やパーティもあるので早く回復して楽しんでもらいたいところです。私も移されないように、マスクして予防しています。Amy家も気をつけてお過ごしくださいね~。

Unknown said...

このフリフリマフラーは本当に簡単にできるし、編んでいて楽しかった~。素敵な作品を教えてくれてありがとう♪そうそう、Joannの Coupon Weekも見逃せませんね~。

息子さん心配ですね。我が家でも先週は長女がストマックフルーで1週間ダウンしてましたー。幸いその他の家族は皆無事でしたが…。りょうこさんもくれぐれもお体を大切にお過ごしくださいね。Take care!

PY said...

I love both of them! How I wish I can knit !^0^

Unknown said...

Hello PY!! So good to hear from you :)

Believe me, you really don't need to know how to knit to make this quick scarf - it's really simple! (Check out the youTube link in this post and you can see it yourself :D)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails