♪ Patchwork feather quilt making ♪ パッチワークの羽(フェザー)作り♪


In an effort to use up some of my ever growing scraps, I began piecing a scrappy patchwork feather block.

増え続けるハギレを活用したくてパッチワークの羽(フェザー)を作り始めました。



Piles of my ever growing scraps, sorted into ziplock bags by size

大まかな大きさに分けてジップロックで分類しているはぎれの山。。。





After some trial and errors (sewing and seam-ripping), the feather is coming to shape.

計画性なく、あくまでも自己流で縫い始めたので途中で縫ったりほどいたりしながら少しずつ羽らしくなってきたかな?






Now I need to quilt and bind this block to make it into a mini quilt.  

トップが完成したのであとはキルト芯と裏布を重ねてミシンキルトをしてから額縁パイピングをします。



After making one block, I realized that I needed to make at least twenty more of these to actually see my scraps shrink in size! lol  So my scrap busting journey continues...

今回の作品ははぎれを減らすために作り始めましたが、実際には最低でもあと20個?!は同じものを作らないとはぎれ減少効果は実感できないみたいですね。とほほ^^;でも楽しい作業だからいいのですが。笑

**Amy Morinaka***

Find me on Facebook (Amy Morinaka) →☆
Follow me on Instagram @chickchicksewing →★

4 comments:

Ellyn said...

it's so pretty!

Tomomi McElwee said...

端切れ、減らないですよね。端切れ処分を始めると、足りない色があって、また大きいのから切ってきて、新たな端切れを作ってしまう私です。。。

steffi mö said...

I like it very much.

Py said...

Love it ! awesome idea to clear up your fabric scraps.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails