Making Patchwork *Gamaguchi* Wallet or Metal Frame Coin Purse ♥ パッチワークのがま口財布を作りました♥


Here's my recent handmade item: patchwork gamaguchi wallet or metal frame coin purse I whipped up for a good friend of mine for her birthday. 

My girlfriend and I met while working at a same restaurant when we were still teenagers (which is long long time ago as you can imagine!) We had been close since then despite living in the other side of the globe - U.S. and Japan. Now that I moved back to Japan, my girlfriend and I are reunited again.

仲の良い友人へのプレゼントにパッチワークのがまぐち財布つくりました。10代のころのアルバイト先で知り合った友人とは、長年の海外生活中は数年に一度の頻度しか会えませんでしたが私が日本に帰国した今は時々会えるようになりました(^^)


The cross-stitched initial "E" in the center of the front panel is my friend's initial. I love adding personal touch to handmade gifts!

友人のイニシャル「E」をクロスステッチで刺繍して、周囲をパッチワークで施しました。


Interior of purse is turquoise blue.

財布の内布にはターコイズブルーというのでしょうか。さわやかな青緑色を使ってみました♪



Back side 

裏側はこんな感じに。



Do you recall these handmade cards I made using my hand carved stamps recently?

少し前に、自作のけしごむはんこで量産したカードを覚えていらっしゃいますか?詳細はこちら→☆





The handmade card goes well with the gamaguchi coin purse when packed together.

今回のプレゼント。手作りのカードと財布のセットにしてみました☆



Wrapped in a clear bag with a tied red ribbon 💕 The gift is complete!

ラッピングはシンプルに透明の袋に入れて赤いリボンを結んでみましたよ。プレゼントの完成です❣



To celebrate her birthday, I invited my friend over to our tiny apartment with my home cooked meal.  

Chat. Eat. Drink. Repeat. Well basically that's all we did that afternoon at our kitchen table for seven hours straight - which was just great! You know, time just flies when you're with a good friend. There's just so much to catch up!

先日我が家の狭いマンションに友人を招待して手料理でおもてなししました。キッチンテーブルでごはんを食べつつ、お酒をのみつつ、喋り倒しました~。この日は家族が留守だったこともあり、ふと気づいたら7時間が経過していましたがそれでもまだ友人の帰り際には喋り足りない気がしたのはなぜでしょう。どんだけ喋るんだよ!(笑)


Wishing you enjoy your August with your family and friends❣

皆さまもお友達やご家族と楽しい8月をお過ごしくださいね☆

***Amy Morinaka***

Find me on Facebook (Amy Morinaka) →☆
Follow me on Instagram @chickchicksewing →★

2 comments:

Liila said...

Such a nice pouch and card! You are really talented. Your friend is absolutely lucky to have a friend like you.

Susan said...

One never regrets the time spent with a friend! Your purse and card are a very special reminder of this time and your friendship! Love the embroidered 'E' too!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails